Rabu, 03 Oktober 2012

KECANTIKAN HATI

Kehidupan ini begitu indah dan penuh bermakna, apabila hati ini tidak pernah sekali mempunyai ruang untuk membenci dan menyakiti orang lain. Yang ada InsyaAllah hanyalah ruang senyuman dan cinta kasih yang tidak pernah kering, tidak pernah berbelah bagi senantiasa melimpah mengalir untuk sesama. Senyuman, cinta dan kasih sayang menyegarkan jiwa siapapun yang mendapatkannya. Alangkah indahnya hidup ini apabila menjadi sebahagian sumber mata air yang melimpahkan senyuman dan cinta kasih tidak pernah kering.

Setiap kita ingin sekali tampil cantik , tampan, menawan . Walau sederhana mana sekalipun apa yang pasti selalu berusaha tampil indah mempesona, sedap dipandang dek mata. Namun kecantikan dan ketampanan tidaklah kekal dan abadi. Seiring waktu tubuh yang kian melemah dan tidak menawan lagi. Hanya kecantikan batinlah yang kekal abadi.


Itulah kecantikan hati.

Kecantikan hati boleh menjadi milik sesiapa pun. Tidak peduli semenarik apapun dirinya dan sesederhana apapun penampilannya. Bila ada orang yang memiliki hati yang indah akan memancarkan pada wajah, perilaku dan tutur katanya, sudah tentu ramai yang ingin menghampiri. Sekadar untuk singgah dan mendapatkan kesejukan jiwa. Semua menjadi terasa indah dipandang kerana kekuatan keindahannya ada di dalam diri yang memancar keluar. Pancaran keindahan hati yang banyak dicari kerana bersumber dari Kasih Sayang Allah.

Apabila bibir sentiasa terukir sekuntum senyuman, mampukah hati juga tersenyum? Disaat tangan memberi, apakah hati dengan tulus untuk berbagi? Jadikanlah hati memancarkan keindahan yang melimpahkan senyuman dan kasih sayang bagi sesama, sebab hanya dengan melimpahnya kasih sayang bagi sesama moga dapat menggapai kasih sayang Allah Subhanahu Wa Ta’ala. InsyaAllah.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Powered by Blogger